zondag 8 november 2009

Een grappige gebeurtenis die weer is opleefde in m'n hoofd..


BRRRRR

Ze zeggen dat katten het aanvoelen als je niet zo'n kattenliefhebber bent, en dan juist bij jou gaan rondhangen. Onlangs heb ik dit ook werkelijk mogen meemaken..

Het was zo'n mooie zomeravond, lekker aan de barbecue met natuurlijk ook een drankje aan m'n zij. De uren vlogen voorbij en toen was het dan ook voor mij tijd om m'n bedje op te gaan zoeken. Al lekker liggend in m'n slaaproesje zagen mijn ogen ineens 2 zwarte kleine oortjes op mijn buik... Ik dacht eerst dat ik droomde en maakte geen paniek, maar toen ik een aantal keer met mijn ogen had geknipperd en erachter kwam dat dit allesbehalve een droom was begon mijn hart toch iets sneller op en neer te gaan.

Zo snel reactie gezind als ik ben, gooide ik de dekens van me af en rende de kamer uit, ik hoorde achteraf dat ik beter gewoon rustig de kamer had moeten verlaten maar dit terzijde. Ik stond nu oog in oog met mijn rivaal, die met hoog opgezette rug en een angstaanjagend geluid tekeer ging in mijn kamertje, getuige zeggen dat hij van muur naar muur sprong.. Mijn vader die ook wakker werd van het geluid kwam de slaapkamer uit, op dat moment sprong het o zo leuke katje met een snelle vaart van muur naar muur en hij kwam beneden uit. Mijn vader erachter aan en stond nu ook oog in oog met het beest.. M'n moeder en ik stonden met onze adem in zenuwachtig te kijken wat er ging gebeuren. Papa Peter was druk bezig de kat te grijpen maar had het wel een beetje moeilijk aangezien z'n ochtendjas niet echt mee werkte. Zo'n held als ik toen was zette ik snel de buiten deur open en met een razendsnelle vaart vloog de kat naar buiten. WAT EEN OPLUCHTING!

Na nog even over deze zeer enge gebeurtenis te hebben nagepraat, hebben we maar snel weer on bedje opgezocht. Na nog wat rillingen en wakker schrikken met de gedachten dat er 10 katten op mijn bed zaten te spinnen toch nog heerlijk geslapen!

Ik blijf toch maar bij het feit dat ik gewoon een honden mens ben!




1 opmerking:

  1. Wat een geweldig verhaal! :D
    Maarruh, nu kom je zeker ook niet een keer deze kant op. :(

    BeantwoordenVerwijderen